Livet i Småstaden

snart är det dax..

för redovisning som jag inte är så förtjust i! =/... skönt att det är på svenska idag iaf... får trösta mig med de.. kan mitt, det jag ska säga, så känns bra! Det kanske inte blir så hemsk trots allt..  vi får se, vi får se..

precis sett en debatt i godmorgon sverige om skoluniformens vara eller inte vara i Sverige.. själv skulle jag nog tycka att skoluniform i unga åldrar skulle vara bra, faktiskt.... Det finns klyftor , och i det samhället som skapas idag kommer de klyftorna öka ännu mer.. Alla har inte råd att köpa nya kläder till sina barn hela tiden och en gemensam klädsel skulle kunna ge alla samma möjlighet...
Demokraterna i USA hade haft debatt i går med, GO Hilary Clinton, härligt med en kvinnlig kandidat till presentposten. Hoppas hon håller hela vägen...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress