Livet i Småstaden

Snälla moln, stay away...

Idag ska vi göra - INGENTING! Jag ska njuta av att bara gå hemma och slöa och dega! De har varit mycket på vårt schema sista tiden så jag tror både jag och Elton behöver det! Elton har sovit som en kratta inatt, känns de igen! Vad gör vi för fel?! haha. Detta innebär i samma veva att även jag sovit som en kratta och just nu inte är så värst vidare pigg... Vi behöver en slapparfredag helt enkelt med mycket kaffe och hemmalek.

Altandörren är öppen och fåglarnas kvitter hörs in - det ser ut att bli en fin dag men man vet ju aldrig! Blir säkert en del regn under dagen för jag tycker mig mellan gardiner, blommor och fönster se att molnen bullas upp - trist. Det är ju öltältskväll ikväll, i morgon med för den delen men för vår kväll är de ikväll som gäller om vi ska dra oss neråt stan! I morgon ska morfar firar på sin 80-års dag!

Fillan är hemma i Vimmerby igen efter en vecka i Turkiet och två i Växjö - Elton lös upp som en sol när han fick träffa henne en snabbis igår innan vi åkte till Gullringen! Hon kommer och gästar oss efter lunch idag vilket nog kommer uppskattas!  Igår fick lilleman vara med de stora grabbarna på pappas jobb och sparka fotboll - gissa om de var någon som INTE ville åka hem när vi skulle ,men med dygnsura fötter var vi tvugna att åka - vi har inga stövlar till Elton utan bara tunna gympadojjs -vet inte om jag ska köpa ett par stövlar eller inte. Känns som de kommer vara rätt tunga att gå i?!...



Elton fick en finfin adidasdress av Fille som han var jätte fin i!
Väl iklädd dressen tog han X antal löprundor runt matsalsbordet och ville bli jagad!

Jag har ont i knäna dag..

Anonym

Köp ett par stövlar!det är bra o ha!Kolla på tradera om du inte vill köpa några dyra!

cornelia

Fixat! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress