Livet i Småstaden

Kallt & Klart...
Vilken underbar de ser ut att vara ute. Klart och kallt. Jag ska dressa om om något tag, allra senast innan tre, och bege mig ut och skotta undan snön som kommit under natten och tidig morgon! NU tycker jag det räcker med snö för ett tag, är ändå lite glad att vi nog kommer ha snö till jul!? För visst kan inte denna meter snö som kommit den senaste veckan försvinna så fort?  Ska de fortsätta snöa såhär slår vi förra vinterns snörekord med hästlängder!

Elton är inte jätte förtjust i snön. Tror de mesta är att de snöar när vi varit ute och blåst så han får snö i ansiktet. Han ser ju även ut som en lite michelin i sin termodress vilket nog inte gör de jätte smidigt att ta sig fram! Han slänger sig bakåt i snön när han kommer ut vilket vi tror kommer från dagis och att de andra barnen gör änglar! Lille sötnosen.. Hoppas de är ute på dagis nu och njuter i de fina vintervädret!!!

Jag ska nu faktiskt försöka checka in oss på flyget om lördag! Har aldrig gjort de innan så de blir en ny erfarenhet! Hoppas på det bästa...!!
Anna

Hoppas du mår bättre...har varit lite dålig på att läsa och uppdatera mig om er...var åker ni och hur länge blir ni borta? Kommer hem till jul och då ses vi allafall och får uppdatera ordetligt. "Jobbar hemifrån" hela veckan innan jul så hinner vara hemma ett tag=) Ta hand om er! Kram

Anonym

Hmmmm är det inte så att om man varit med om något tidigt så kan man utveckla rädsla för det, som du med din hundrädsla. Jag kan nog dra mig till minnes en viss snöincident som kan vara orsaken till Eltons motsträvighet för snön... ;) (Sisådär 1 år sen, Bjärken, första pulkafärden, upp och ner i snön...)

Cornelia

Hahahaha, håller hans pappa ansvarig för den incidenten! Men han är hård lillkillen.. Han har även iår fått känna på att välta med pulkan - men han står pall! :) Jag håller hans fár ansvarig även för det. Jag får nämligen inte komma i närheten av att dra pulkan! Jag duger INTE till det.. :)

Anna

Anna: Jag är piggelin nu! Skönt.. Vi åker till Milano för en liten miniweekend med Jossan & Thomas i helgen! Ska bli skönt men jag kommer saknar E enormt...Låter kanon att du ska "jobba"hemifrån, då får vi mysa någon kväll innan aftonen! :) Jag jobbar ju, värsta dåliga julen i år ju! Inte kul.. hehe.. Kan vi inte ringas nästa vecka?! Jag slår en pling.. :) PUSS

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress