Livet i Småstaden

Friluftsdag...
Idag var det dags för båten att läggas på vintervila på land! Hela tjocka släkten var med och hjälpte till! En riktig friluftsdag. Det finns inga dåligt väder, bara dåliga kläder heter det och visst stämmer det! Vi var bra klädda allihop så regnet som kom och gick i omgångar störde oss inte nämnvärt!

Jag har även plockat mossa och tallris till våra blomlådor som nu sett vedervärdiga ut allt för länge. De kommer de dock göra ett tag till - tills jag får tid att göra iordning dom! En bit på vägen har jag kommit iaf!

Mackan trampade i sjön, ja han nästan badade så de blev ombyte i bilen! Korv grillades på tända brasan! Som skrivet, en friluftsdag som iaf jag behövde efter att jobba inomhus hela veckan!

Nu knastrar brasan i öppna spisen härligt och sprider värme och mina pojkar badar! Ikväll blir de pizza pch soffhäng! En finfin dag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress