Livet i Småstaden

Löpsugen...
Jag är galet sugen på att ut och löpa faktiskt! Detta väder som nu råder, med denna härligt kalla, men inte för kalla, luft lockar mig jätte mycket. Men… Jag kommer inte löpa än på 32 veckor, var så säkra! Då är vi väl inne i juni 2012 också med varm, klibbig och läbbig sommarluft. Okej, vi ger de 42 då veckor eller?! Nejdå...

Tjejmilen 2012 – kommer jag, eller kommer jag inte kunna! Kanske, kanske inte… haha.. Jag är iaf jäkligt glad att jag tog mig in under timmen detta år i det tillståndet jag var. Frukosten på morgonen satt i halsen mer eller mindre hela loppet men kom inte upp som tur var. Efter två kilometer övervägde jag att ge upp. Dock satte den efterfrågade viljan som fanns där förr som fotbollsspelare in och jag gav mig faan på att fortsätta. Och i mål kom jag. 10 sek under målet – timmen. Men jag VET, haha, att jag hade hakat på tjejerna mina om jag varit ”normal” och då legat runt 56 min! Nu bad jag dom ganska snabbt att lämna mig och fortsätta i den raskare takten de kunde hålla vilket dom också gjorde trots protester innan eftersom vi skulle hålla ihop som vi bestämt!

Dagen efter var inte lika kul! Dagarna efter tog jag mig inte upp ur soffan, helt lebruten. Och där blev jag återigen supersugen på att löpa..
Anna

ååå nästa år kör vi igen, eller kanske vi kan byta att coachen springer nästa år och du coachar?

Cornelia

Haha, ja nästa år får Mandy löpa och jag vara coach och väskvakt! Om jag inte på ngt lustigt sätt lyckas med min sommarträning ;) Puss <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress