Livet i Småstaden

Hoho!...

Helgen lider inte mot sitt slut som brukligt om söndagar! De flesta kanske ändock är lediga på sköna Valborg och sen på röda första maj?!

Igår hade vi en underbar fin kväll ihop med våra vänner på Höganäsgatan - blev bjuda på otroligt god mat, som vanligt och nu ska jag leta recept så jag kan bjuda igen framöver vad de lider! Måste nog även öva lite på de som lagas ska! haha.. Jag är ingen mästerkock direkt men man får göra de bästa av det!

Här sätter vi idag, i den härliga vårvädret, upp studsmattan inför sommarsäsongen - skönt inför att David ska börja jobba igen på onsdag så Elton kan sysselsätta sig lite här hemma, förhoppningsvis! På onsdag ska vi träffa Eltons föräldragrupp med alla barn ute i Storebro - ska bli riktigt kul. De tre tjejerna i gruppen har fått småsyskon allihopa - så de blir nog full rulle!

Ikväll blir jag ensam hemma med två barn - Dave ska på fotboll i Norrköping! De absolut bästa med det är att jag slipper laga ngn avancerad middag ;) Elton och jag är inte lika kinkiga när de gäller mat som Herr J. De går lika bra med finmat som med makaroner och köttisar, vilket de ser ut att komma bli ikväll!

Idag får vi besök av Anna och i morgon är det Valborg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress