Livet i Småstaden

Välkommen våren 2012...
Fåglarna har kvittrat idag, solen har lyst och de är vår i luften!
Jag älskar de, framförallt i år..

Jag är piggare, gladare och orkar mer. De är inte långt kvar! Och innan de är dags för oss ska andra små bebisar komma till världen runt omkring - så nu får de små bäsarna börja se dagens ljus så vår minis ankomst kommer allt närmare...

Idag har Eltons dagisplats begärts vilande på obestämd tid! Den kommande storebrodern tar sommarlov den 1 maj och då hoppas vi att bebis behagat titta ut och att BB-tiden är avslutad! Det måste den vara helt enkelt!


Sanja

Vem vet, er bebis kanske blir först att titta ut :)

Cornelia

Njaaa, vi är nog lite för långt efter! Men om jag sätter fart med allt möjligt hit och dit efter v 36 kanske bebis kan se dagens ljus lite tidigare! ;) Vem vet. Annars sitter jag väl där 1a maj tjock som ett hus och väntar på igångsättning!! Säääkert! :) Hoppas du mår bättre nu :) Trevlig helg! KRAM

Sanja

Haha, skulle du sitta där den 1 maj är det förhoppningsvis underbart vårväder iaf :) På tal om något annat. Jag pratade med en förskollärare på Linnéa idag om det här med vilande plats. Hade er lite i bakhuvudet då. Det är väl inte så att när ni får återuppta platsen för E måste ni sätta in det nya barnet i förskolan också? Förstår du hur jag menar? Förskolläraren jag pratade med var osäker. Trevlig helg! Kram!

Cornelia

Jo de vore en liten tröst isåf! Haha..



Jo, jag tror de är så! Elton får först sättas in i förskolan "ordinarie tid/plats" när det är dags att placera nr 2. Då är man garanterad plats på samma förskola/avdelning ( men de känns som man borde vara de ändå) hehe.. Elton får ju dock utnyttja sin plats på den allmänna förskolan då skolorna startar i höst - 3 timmar om dagen! Så några lekförmiddagar på dagis under hösten blir de nog!! Så har jag förstått de i af - hoppas nu de stämmer.. brr..



KRAM

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress