Livet i Småstaden

Sol & barnkåsan!

Igår morse var Elton med och cyklade barnkåsan i Astrid Lindgrens Värld. Vi jublade på morgonen när vi insåg att solen för första gången på mycket länge valde att visa sig i vår lilla stad. Vi njöt i solskenet och hejade på de små barnkåsekörarna under ett par timmar. Avslutade förmiddagen på Stadsmästargården och god lunch. På kvällen blev de pizza med Svenssons och Carolas kväll i Så mycket bättre. Härliga lördag! 
 
Idag var Mila och jag i skogen med Jossan och plockade mossa och ris innan vi började pynta inför advent här hemma. Nu är alla stakar och stjärnor uppe i lyan. Tidigt kanske en del tycker men skönt att ha de gjort känner jag som inte orkar mer än att komma hem om kvällarna i veckan.
 
Lördagsmorgonen här kunde annars startat i katastrof då Milas pyjamaströja brann upp. Hur de gick till vet jag inte men när Mila (utan pyjamaströja) och jag satt i köket och väntade på frallor ropade Elton till mig:
- Mamma, de bjinner visst lite häj.
- Va?
- De bjinner här.
På soffbordet låg Mila tröja och pyrde i lågorna och jag slänge min badrock över och kastade ut allt genom fönstret. TUR att Elton var i soffan. Mila måste råkat lägga ngn del av tröjan när hon tog av den nära ljusen som ändock var värmeljus i ljuskoppar. Men men - de går jäkligt fort!
 
Mila har även klippt sig lite själv här - numera har damen saxförbud. Det händer en del runt den lilla donnan just nu. Hon kan allt själv och är tjurig som få. Ordet "ajdig" hörs ofta tillsammans med tjuriga blicken.  Det blir att räkna " ett, två, tre"flertalet gånger om dagen. 
 
Nu väntar soffan innan sängen. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress