Livet i Småstaden

Hej torsdagkväll.

Jag kämpar i soffan för att hålla ögonen öppna. Mila var orolig inatt och vi var vakna runt timmen om inte mer vid tretiden. Inte de bästa kanske. Hon somnade själv som en stock idag här förut. Idag hämtade mamma barnen för att de inte skulle bli lång dag på förskolan. Undebart snällt blev vi också bjudna på middag när jag kom vilken innebar att vi slapp allt sånt idag!
 
När barnen somnat förut testade jag ett träningspass på 15 minuter som jag hittade på nätet. Lätt tänkte jag och all lära om hur viktigt uppvärmningen är vilket man blivit inpumpad under åren var som bortblåst. På´t direkt bara.  På ritkigt, efter 15 minuter, så intensivt jag kunde, vilket tenderade blir långsammare och långsammare, var jag väldigt nära att spy. Helt skakig och sketslut. Huvudet värkte, magen gjorde uppror och illa mådde jag. När David kom hem efter kvällens möte möttes han av mig hängandes mot väggen och undrade vad de var med mig.  Ingen uppvärmning och dåligt tränad- ingen bra kombo i detta upplägg.
 
Fredag i morgon. Välbehövlig fredag. Denna vecka har gått i hundratio så i helgen blir de nervarvning för hela slanten.  Även i morgon blir de små och jag ensamma då David är iväg på möte hela dagen/natten och halva lördagen. Fredagsmys på schemat och de är fruktsallad som önskas. Smidigt, nyttigt och gott. Elton gillar knappt inget godis/chips/läsk av något slag vilket är väldigt skönt. Samma gäller dock inte lillasystern som äter allt och gärna mycket. Hon kommer och frågar om hon kan få "läsch". Stort nej på det.
En annan sak hon gillar och faktiskt är rätt roligt är tuggummi. Så fort jag kommer hem från jobbet har hon senaste tiden kommit fram till mig och frågat:
- Haru munnen? - och spänt ögonen i mig. Schugummit?
Sen, om jag råkar ha tuggummi i munnen, tuggar hon frenetisk under ett tag och har slutligen lärt sig att man inte sväljer. Om jag inte har tuggummi så letar hon igenom väskan. Hittar hon något får jag "tugga upp" ett tuggummi åt henne eftersom de är för starkt i början. Sköna unge!
 
  Liten Emil fångad av min usla telefon. Snart, ganska snart iaf, är de dags för byte!
 
Samma tjejs största önskan vad gällde julklapp i år var batmantrosor! De fick hon och blev väldigt nöjd! Även ett par batmanstrumpbyxor som är välanvända. Idag har hon visat alla på dagis att hon haft sina svarta batmantrosor.
 

 
En spindelman och en spindeltjej har vi här hemma med. Elton laddar inför helgens superhjältekalas. Mormor ordnade så hann slapp ha den, enligt mig,  lite för lilla dräkten. De tycker dock inte Elton och David så jag hade bestämt mig för att ignorera och låta honom ha den ändå. Slapp jag nu. Som ni ser är den rätt lagom till Mila! Prinsesskläderna jag köpte till utklädningslådan är aldrig använda - inget för Mila alls att vara prinsessa. Sjörövare, Emil, Batman, Spiderman och Hulken är mer spännande. 
 
Hepp, dags att masa sig till sängs. Har knaprat en morot och förösker komma på banan igen. Ser fram mot några kapitel i Läckbergboken.
 
 
Joanna

Underbara du! Fnissar lite åt din 15 minuters träning som du gjorde på nätet.
Har precis också upptäckt att YouTube har massa sådana klipp, och gjorde exakt samma grej som du, och slutade som en liten blöt fläck på vardagsrumsgolvet. Haha, jäkla hurtiga amerikan som coachade!
Vilka söta godingar till superhjältar ni har :-)

Svar: Haha, jadu - jag var helt förstörd. Återhämtningen gick rätt fort ändå men herregud- och att ge upp var inte att tänka på även om de gick superlångsamt i slutet. Tre övningar varierade jag mellan! Japp - hos oss är vi superhjältar om på kvällarna och Elton räknar ner till kalaset och har gjort sen han fick inbjudan. Ser fram emot de! Samla energi vännen för ni kommer nog va rätt trött där söndag efter kl 13 ;) Kraaaaaam
Cornelia

emelie

Åh vad duktig du är! Vi försöker oxå vara duktiga här hemma men det går inte så bra för mig. Igår vräkte jag i mig 6 dammsugare, onödigt o spara några liksom. Sen 10 min på träningscykeln, orka inte mer. Verkligen inte motiverad. Satt sen o kolla när Emil cykla 55 min. Bra tips o hitta träning på nätet, smidigt när man kan träna hemma. Söta mila, här springer det oxå omkring en liten Emil som ska in i snickeriarbeten som visst är tvättstugan. Ha en mysig fredagskväll med dina små <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress