Livet i Småstaden

Kallt i Nossen...

Efter många inställda simturer, kom vi äntligen till Nossen. Eller äntligen och äntligen, jag klämde meningen.
-Ska vi skita i det, när jag gick ut de första metrarna i vattnet.  Men nej, vi simmade vår kilomteter i ett ganska så kallt vatten men ju längre tid vi låg i ju mindre kändes kylan. Blir att köpa fett att smöra vader och armar med inför nästa helg. Så fort man sparkade i ordenltigt med bentagen kändes de som att vaden var nära att krampa. Det lär vara ritkigt kallt i Vansbro och jag vill väldigt gärna slippa kramp.
 
På riktigt, i de nya simglasögonen såg vi ut som flugor med ögon som oekade åt olika håll. Herregud så vi såg ut. Denna bild är ändå helt ok. 
 
Anonym

Ett tips om du använder fett ha med ordentligt med yes för att få bort det efteråt. Såg många förra året som hade problem att få bort det...

Svar: Tack! Kanske till och med ska överväga att inte använda fett med andra ord! ;)
Cornelia

Joanna

Jag har inte badat ännu i år, och ni slänger er i och simmar 1 km. Galenpannor!
Nä, men heja er!

Tips, köp apotekets vita vaselin. Det känns lite mer "fräscht" att ha på kroppen än mycket annat. Jag simmade Vansbro i endast bikini (glömde dräkten hemma...) med en j-a massa av den vaselinen på kroppen. Blänkte mer än Pamela Anderson under Baywatchtiden ;-)

Svar: Du är grym Joanna - min idol! Enbart i bikini är inte dåligt!!
Får ta en sväng till apoteket framöver. Annars kanske de funkar utan ( jag har ju ändå våttdräkt) ;)

Ps. hur kunde du glömma våtdräkten hemma vännen - det vitkigaste man ska ha med sig ...hahaha.. sköning!

När ses vi för motion?! KRAAAM
Cornelia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress