Livet i Småstaden

Széchenyi termalbad

I lördags besökte vi berömda Széchenyi termalbad. Vi valde mellan det och Gellertsbadet. Varma pooler i en vacker palatsliknande byggnad möttes vi av. En mycket skön spaadag med skönt häng i mestadels de varma poolerna utomhus. Inomhus fanns varma mindre bad i olika temperaturer, motionssimsbassänger, bastu i olika former med bland annat aromabastu och infrabastu vilka vi nyttjade. Solen sprack upp från en liten mulen himel och vi kunde sitta och sola i solsängar kring bassängen en stund. 

 Tadaaaa!
 
Kom nyss precis hem efter en kortare löptur där jag trotsade min rädsla för mörkret och eventuella clowner. Hade jag läst DV innan hade jag absolut inte gett mig ut på Astridrundan. Herregud, VARG i Vimmerby. Fy fasen! 
 
Nu ska vi plocka på oss kläder i mängder och så ska vi ner till ALV hela familjen och farmor för kvällsföreställningen av Bröderna Lejonhjärta. Det är något utöver de vanliga sommartid så jag tänker att detta kommer bli magiskt! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress