Livet i Småstaden

Praktikanten!

Mitt osminkade trötta osköna måndagsjag har en praktikant hos mig denna vecka. Han jobbar hårt som ni ser.  Mycket hårt! Jag är en hård handledare, tuff som få. 
När dottern en måndagkväll ber om att städa sitt rum, ja mer eller mindre gråter vädjande,  gäller det att passa på. I morgon vill  hon rensa och städa sin garderob. Vad har hänt?
Och nej, vi har inte köpt husdjur. Vi är Zlatanvakter. Zlatan står nu på Milas rum och väcker mig varje natt när han pinnar runt i sitt hjul. I morgonkväll är de rumbyte då det är Eltons tur att ha honom på sitt rum - dvs, längre bort från min säng och kanske att hans nattliga äventyr inte når mina öron. Dåligt Vasalopp pga sömnbrist på söndag skyller jag annars på Zlarre Svensson. 
Sen blev hon min personliga ryggkliare innan sängdax. Något betalt för att hjälpa till att städa måste man ta.  Nu får de bli lite soffhäng framför TV:n innan det är dags för sängen.  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress