Livet i Småstaden

God kväll!
Blev ensam här inne i huset en kväll som denna då de spelas bandymatch på gatan. Kommer vara två illröda och svettiga barn som jag får ropa in om en halvtimme.  Älskar när barnen rör på sig genom idrottandelek utan att de vet att "tränar"/ rör på sig. Kan man skriva så? Ja- de kan man. Ni förstår.  Det vet inte förrän de kommer in att de är trötta.  Själv snodde jag lite D-vitamin av solen idag den korta timme den var framme vid lunch. Promenerade bl.a. genom vackra Gästgivarehagen.  (null)
När jag  fick pling på messenger om att skidspåren var kanon nere på Ceos senare på eftemiddagen kunde jag inte hålla mig länge. Trots lite smålurigt skit i kroppen ( halsen har dock släppt) fick de bli 45 minuter stakning samt diagonalåkning. Snabbt hem och då for David till Kisa. Hann ropa när vi gick om varandra i dörren att han skulle köra försiktigt!  (null)
Nu blir de det sedvanliga plocket här hemma, lite tvätt, lite ditt och lite datt. Det lider sakteliga mot helg och i morgon början OS! Hur underbart är inte det? Fasen så skoj!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress