Livet i Småstaden

Sportlovsfredagen...

Sista dagen på sportlovet och vi for en sväng till simhallen. Kom tidigt och de var lite folk första tiden innan de började komma mer och mer, då åkte vi hemåt. Bänkade oss framför OS och såg skidskytteherrarna ta guldet i stiaffetten och sen curlingdamerna ta sig till final. Hur ska dagarna bli utan OS nästa vecka undrar jag? Tomt, tomt och ännu mer tomt känner jag. 

Efter det tog jag med mina små ner till Ceos där vi skulle testa på att åka längdskidor. Vi hade fått låna utrsutning av snälla familjen Tunek.  Lika idyllikst som jag hoppats på blev de kanske inte eftersom Elton ogärna tar emot tips utan ser det som kritik men båda tyckte de var kul och de var riktigt dukta och kämpade på. 2-3 km hann vi med innan vi med röda kinder lämnade de alltid lite småblåsiga fotbollsfältet. Nu har dom testat, jag är glad - de är glada! Är de sportlov sportar man och då sportar man rejält - lite det mottot har vi levt efter mina lediga dagar detta sportlov. 
 
 Nu sitter jag med min kaffekopp uppkrupen under täcktet i soffan framför femmilen som avslutar de manliga längdåkarnas OS. Ska strax plocka fram och göra en hälsodeklaration - jag ska utmana mig själv lite kommande veckor. Blir spännande. Ute börjar dagen att gry, blå och klar himmel syns och inom nga timmar kommer nog en vacker sol skina och skapa en underbar vinterdag. Vad passar då bättre än att jobba i kiosken i ishallen i fyra timmar?  Turligt nog är det precis innan Eltons match börjar så jag missar inte jättemycket av den 
 
Kl 13 spelar Team P09 hemma idag -  alla till hallen! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress