Livet i Småstaden

Helgen!


Igår testade jag Mattias vrålåk för att tå några mil i benen. Iförd regnställ och underställ blev de 2,7 mil i ösregn och blåst. Lyckades med bedriften att falla i nästan stillastående ställning och ge handleden en mindre stukning när jag skulle starta och inte bemästrade att klicka i skon i pedalen. Att vara fastklickad i pedalerna är jag inte riktigt van vid! Men - övning ger färdighet så får bli lite mer träning i veckan tror jag nog. 
 
Kalas för pappa bjöd gårdagens eftermiddag på. Inleddes med bastu och bad. Kallt men skönt i vattnet. Nu får värmen komma och värma upp vattnet änmer.  Det är ca fem veckor innan vi ska simma i Vansbro. Kan bara tänka mig hur iskallt de kommer va om inte sommarvärmen kommer för att stanna snart. Juni i morgon för katten. 
 
Idag söndag har vi mest segat och tagit de lungt. Sprungit en sväng med Elton då han är anmäld till Vimmerbyloppet som går av stapeln på fredagkväll här i stan. 1 km ska han ta sig runt och de var precis vad vi testade på idag. På initiativ av honom själv.
- Mamma, jag måste ju tjäna om jag ska springa!
Så om någon mot all förmodan sett oss och undrade vad jag är för mamma som springer med mitt barn, ej fyllda sex, kan jag försäkra Er om att jag inte på något sätt tvingat honom.
Sååå söt i löpartights. ♥
 
Final i Mästarnas Mästare ikväll. Vem vinner tro?
Emelie

Bra gjort att cykla denna regniga helg. Hoppas det blir bättre väder nästa helg ( för det är väl då )? Då kan ni bocka av första ! Elton o jag sprang ungefär lika långt =) jag ska försöka komma igång o började lite lätt, eller väldigt lätt ;) kram

Svar: Jaaa nästa helg smäller de! Börjar bli nervöst nu :)
Bra jobbat vänner - hur tänker du om tjejvasan? Vi måste hörs och ses snart vännen - lunch ngn dag? Jättelänge sen ju :/ allt fint med er!? Kraam
Cornelia

Joanna

Fin cykel och proffsig cyklist! Härligt, allt blir så mycket roligare med bra grejer.
Sötnöten Elton, jag ska heja på honom på fredag! Tjäningsintresset kommer nog från mami o papi :-)

Svar: Vi ska heja på dig världens bästa Joanna!!! <3
Cornelia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress