Livet i Småstaden

Never to forget
Jag drog  ut en visdomstand  en måndagslunch i september. Tisdagskvällen började jag känna en väldig olustkänsla i kroppen och värken vart änmer påtaglig. 
Onsdag kämpade jag mig till jobbet med svullet ansikte och feber kom som ett brev på posten. Torsdagen kastade jag in handduken och ringde tandläkaren efter en natt med värk och utan minsta sömn. Fick komma in snabbt, bröt ihop inför alla tandläkare, kunde inte öppna munnen eftersom mina käkar inte gick att få upp. Färd till apoteket för dubbla  starka doser av två olika antibiotika. Två dagar senare började värken släppa av. Besök hos tandläkaren varannan dag veckan efter och förlängning av de dubbla doserna med penicillin blev ett faktum.  Nu - nästan 2,5 månader senare kan jag fortfarande inte öppna käken fullt.  Kommer jag någonsin kunna se har jag börjat undra? 

Helvetesdagar var de verkligen och jag kommer nog fundera en extra gång innan jag drar ut någon mer tand.  Hittade nedan bild som fick mig minnas. Huuuvale....

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress