Livet i Småstaden

Glupsk liten bebis...
Lillen här hemma är lite glupsk tror jag! Om de råkar gå lite längre än normalt innan han får mat suger han så frenetiskt att han blir röd i ansiktet och tillslut måste avbryta för en liten luftpaus innan han är på det igen! Tror de är därför han får lite ont i magen efter och kräks en hel del - har precis kräkts ner hela mig, eller hela min morgonrock om jag ska vara noga! Jag har börjat med att avbryta honom så han lugnar ner sig och känner mig super dum när jag lite diskret tar bort honom .. hehe... När Elton sen efter maten tuttar frenetiskt på sin tutte låter han som Maggie Simpson! Så himla gulligt! Med det tuttbehovet han har hade vi aldrig lyckats klara oss utan tutte! Kred till föräldrar som gör det - hur lyckas ni?!

Nu har vi precis ätit, kräkts, kissat och kräkts lite till här! Man är verkligen fräsch känner man... Kräks lite här och var på kläderna bekommer en inte så mycket och duscha som förr är inte att tänka på! En femminutare hinns med vid tillfälle! Iofs, visst skulle jag kunna duscha mellan matpassen men då det är samma visa nästa gång kan man lika gärna vara lite kräkig! En kväll spydde han ner fyra tröjor - så jag har gett upp! 
Ett råd till mig själv; Använd handuk på axeln!
Jag; Jo jag vet, men glömmer alltid den där handduken och kommer på de precis då de sker...

Nu ligger Eltion och leker i babygymmet! De roliga är att han har börjat skratta och göra miner tillbaka till oss nu! Då smälter man och blir en månad själv och grymtar och har sig! 
Linnéa

Exakt så som du har beskrivit att Elton gör, gjorde Andrea oxå. Vi kallade henne faktiskt Maggie ett tag, efter Simpson:)

cornelia

hehe... tycker de är så himla gulligt ljud! :)

Lisa

Ja handuken på axeln är guld värd för så kul är det inte och tvätta:)

cornelia

Nee, verkligen inte! Maskin går varm här om dagarna så de räcker ändå! :) hehe..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress