Livet i Småstaden

Skottdagen 2012 och 50 days left!
HEJ

En anledning till att de inte klinkats mycket här sista tiden är att Elton skickade vår bärbara lilla soffdator till datorhimelen i fredags. En kudde damp ner på bordet, rakt på glaset med vattnet som vattnade dator. Att masa sig upp från sitt soffhörn till andra datorn är inte riktigt på tapeten heller om kvällarna då jag sitter rätt skönt där jag sitter. Att blogga från mobilen har inte blivit av. Lite småsegt sådär kan jag tycka!

Hursom, snabbt som attan har första delen av arbetsveckan sprungit på - skottdagen idag, händer vart fjärde år och värt att uppmärksamma med en mening tycker jag nog. Onsdaglunch nu - snart tar vi onsdagkväll och sen är vi inne på sluttampen av veckan. I morgon är vi inne i mars redan, i april ska tre bli fyra. De går fort nu! 50 dagar kvar...(tror jag ja)

Igår premiärcyklade jag och Elton en runda. Första 300 metrarna höll jag på att svettas ihjäl då luften i däcken var obefintligt, jag hade tjockejackan på och konditionen inte är den bästa. Men vi fick hjälp att pumpa av gammelfarfar Bernt och sen gick de betydligt smidigare. Dock kan jag säga att uppförsbackarna och jag inte passade varandra som handen i handsken. De fick mycket långsamt upp för Höganäsgatan vill jag lova, men upp kom vi och lite bus med Kallemannen hann Elton med innan de var dax att åka hemåt igen!


(bild från lördagens lek)

Idag då, jo men de KÄNNS att jag cyklade. Behöver nog en rejäl skumgummisadel..hehe..Kan tänka mig att de kan bli en runda även idag om sonen får bestämma och om vädret är med oss!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress