Livet i Småstaden

Det knarrar igen!...
Redan torsdageftermiddag! Kaffehäng och lekdejt avklarad! Det gillade vi! Nu har vi ätit lunch, pastasallad från igår, framför Pippi Långstrump och funderar på vad eftermiddagens aktivitet ska bli! Kan bli hemmahäng för hela slanten...

Jag har insett att golvet utanför vårt sovrum börjat knarra, igen. Innan jag blev gravid knarrade de när jag försökte smyga mig in och ut ur sovrummet för att inte väcka Elton! De knarrade dock aldrig när Dave gick. Allt eftersom jag ökade i kilogram slutade de också att knarra för mig..haha.. MEN nu mina vänner är knarret tillbaka - de måste betyda lite att några överflödiga försvunnit på dessa sju veckor! Långt ifrån alla, men ändå! haha.. Jag gillar att de knarrar nu!

Den sista akten
Annars längtar jag efter att inhandla och sätta tänderna i denna bok. Älskar Mari Ljungstedts böcker!  Jag hoppas att jag ska hinna med de under de  varma kommande sommardagarna - på semestern. Just nu finns inte mkt tid till övers. Och om kvällarna somnar jag på tre röda - från de att huvudet läggs på kudden tar de inga tider att falla i djupsömn. Att läsa är nästan inte ens att tänka på!






I skrivandets stund massakerar denna herre mina liljekonvaljer som står på bordet. Plockar ur alla blommor ur vasen men sätter i dom igen men kanske inte superförsiktigt. Orkar inte förmana, just nu. Ibland får man välja sina fighter.  De sjunger ändå på sista versen.. hehe...




Denna lilla madam sover och jag hoppas hon tar sitt långpass för dagen nu - så hon blir lika glad och snäll som hon brukar vara utsövd och mätt senare i eftermiddag..
Älskade små pluttar!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress