Livet i Småstaden

Härliga lördag!

Vi startade dagen som ganska många andra barnfamiljer i Vimmerby med skattjakt på stan. Ballonger och barn överallt. Lösenordet knäcktes och skatten fick hämtas i källarhålan.  Nöjda barn och en mamma som börjar inse att jag mer och mer börjar bli folkskygg. Trivs bäst här hemma där jag kan röja bland våra dammråttor. 
När vi kom hem ringde våra underbara grannar och bjöd in oss på lunch. Grillad hambrugare och korv. Mysigt att äta ute i solen och träffas lite. Det var ett tag sen! Tack Jess och Stoffe.
När vi kom hem fick vi besök från Lilla Åbro och de sista soliga timmarna spenderades med inlines på fötterna för barnen och häng med härlig svåger och svägerska. Nästan så de känns lite i ansiktet att jag varit ute mer eller mindre hela dagen. De stramar sådär lite skön. Den där städningen jag hade planerat uteblev och jag har lyckats vända till ännu mer än de var i morse. Tur det är en dag i morgon med. 
Nu har vi kikat på fotbollen och är glada över att Sverige vann. Gött!   Övertrött Mila har somnat som en stock och Elton ska vandra i säng i detta nu. Tidig morgon väntar som skrivet i morgon så det gäller att komma i säng.  Först lite duktiga femteklassare på TV:n.  Trevlig lördagkväll! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress