Livet i Småstaden

Vasaloppet!

För ett år stod jag där-  i Berga By, i sista starled och redo att ge mig ut och skida nio mil. Det snöande inte då som de gör idag. Jag var nervös, hade fjärilar i magen och ville bara att skottet skulle gå av -  jag skulle fixa den frösta flaskhalsbacken med stavar och skidor i behåll, nå Smågan innan repet och ta mig till Evertsberg, halvvägs, och sen vara på "tillbakaväg".  I år sitter jag i soffan, under filten med kaffekoppen fortfarande nöjd över förra året och är avis på alla tusen människor som ska få åka idag och njuta av allt allt rolig i och runt spåret.  Kanske att de blir en repris nästa år - jag är sugen. Kanske kanske kanske. 
Yeeeej, i mål!
 
 
Fille

Så jäkla grym siss! En stor inspiration

Svar: ♥️♥️
Cornelia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress